نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موردنیاز

زمان تقریبی موردنیاز برای مطالعه: ۷ دقیقهدر این بخش به بررسی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که برای #بازی‌سازی مستقل کاربردی هستند پرداخته می‌شود. هر چند که با یک سیستم خیلی معمولی و تنها نصب نرم‌افزار یونیتی می‌توان بازی‌سازی را شروع کرد؛ اما ما به دنبال چیزی فراتر از حداقل هستیم. بنابراین داشتن نرم‌افزارهایی که در ادامه معرفی می‌شوند الزامی نیست ولی نصب بودنشان در کنار یونیتی بسیار مفید بوده و استفاده از آن‌ها در کنار انجین اصلی می‌تواند تجربه‌ی بسیار بهتری از توسعه به ارمغان بیاورد.

 

حداقل سیستم لازم برای اجرای یونیتی

سیستم‌عامل: یونیتی بر روی ویندوزهای با معماری ۶۴بیتی ۷ (سرویس پک ۱ به بالا)، ۸، ۱۰ و همچنین سیستم‌عامل مک ۱۰٫۹ به بالا قابل نصب است.

GPU: کارت گرافیک‌هایی که از DirectX ورژن ۹ به بالا پشتیبانی می‌کنند توانایی پردازش گرافیک یونیتی را دارند. قاعدتاً تمام محصولاتی که پس از سال ۲۰۰۴ ساخته شده‌اند این ویژگی را دارا می‌باشند.

 

محیط توسعه‌ی یکپارچه‌ی نرم‌افزار (IDE)

IDE نرم‌افزاری است که کدنویسی در آن انجام شده و برخلاف ویرایشگرهای متنی ساده مثل Notepad هوشمند عمل کرده و کد را درک می‌کند. این بدین معناست که اجزای مختلف کد شناسایی شده و به رنگ‌های مختلف در می‌آیند و هنگام نوشتن کد ادامه‌ی آن توسط IDE حدس زده می‌شود که باعث کاهش چشمگیر تایپ کردن و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. همچنین تورفتگی کدها را به رسمیت می‌شناسد و هنگام ایجاد سطر جدید به این موضوع توجه می‌کند. IDE می‌تواند خطاهای کد را قبل از اجرای آن تشخیص داده و مکان و حتی شماره‌ی سطری که خطا در آن رخ داده را به برنامه‌نویس نشان دهد. امکان دیباگ یا خطایابی کد نیز از دیگر قابلیت‌های IDEهاست.


یک فایل سی‌شارپ در ویرایشگر متن معمولی (در این‌جا Notepad ویندوز)

 


همان فایل در IDE «ویژوال استودیو کد»

وجود این نرم‌افزار الزامی نیست. اما استفاده کردن از آن به دلایلی که گفته شد بسیار منطقی است. تقریباً هیچ توسعه‌دهنده‌ای با ویرایشگر متن ساده کدنویسی نمی‌کند.

تا پیش از نسخه‌ی ۲۰۱۸٫۱ یونیتی در هنگام نصب، IDE پیش‌فرض آن یعنی MonoDevelop به صورت خودکار در کنار آن نصب می‌شد. اما یونیتی تصمیم گرفت که پشتیبانی از آن را متوقف کرده و آن را با Visual Studio Community جایگزین کند. چنین اتفاقی قابل پیش‌بینی بود چرا که MonoDevelop امکانات نسبتاً پیش‌پاافتاده‌ای داشت و تقریباً اکثر افراد حرفه‌ای از آن در روند توسعه استفاده نمی‌کردند. Visual Studio Community نسخه‌ی رایگان Visual Studio است که توسط مایکروسافت برای ویندوز عرضه می‌شود و امکان نصب همزمان آن با یونیتی در ویزارد نصب کننده‌ی یونیتی در ویندوز قرار داده شده است.

IDEهای دیگری هم برای توسعه وجود دارند که تجربه‌ی آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. از جمله Visual Studio Code که نسبت به ویژوال استودیوی معمولی سبک‌تر و مدرن‌تر بوده و از مزایای آن می‌توان به وجود نسخه‌ی مک برای آن (علاوه بر ویندوز) اشاره کرد.

Rider نیز که محصول کمپانی نام‌آشنای JetBrains است به تازگی به IDEهای پشتیبانی کننده از یونیتی اضافه شده است. پیش از این JetBrains افزونه‌ای تحت عنوان ReSharper برای ویژوال استودیو نوشته بود که ظاهراً آن را توسعه داده و به صورت یک نرم‌افزار مستقل ارائه کرده است. اما این نرم‌افزار رایگان نیست (در ایران می‌توان آن را به رایگان از سایت‌های دانلود دریافت و کرک کرد).

برگه‌ها : 1 2 3