اسکریپت‌نویسی در یونیتی

زمان تقریبی موردنیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کامل‌ترین جزوه‌ی آموزش اسکریپت‌نویسی در یونیتی

اختصاصی از وبسایت یونیتیکورن

به صورت کاملاً رایگان

 

سرفصل مطالب

مقدمه

  • انتخاب ویرایشگر کد
    • تغییر IDE شناخته‌شده برای یونیتی
  • ایجاد اسکریپت در ادیتور یونیتی و اجرای آن
  • ذخیره کردن اسکریپت
  • اضافه کردن اسکریپت به گیم آبجکت

ساختار و طرز کار اسکریپت‌ها

  • اسکریپت MonoBehaviour

نقش فیلد در اسکریپت MonoBehaviour

  • انواع فیلد در سی شارپ
    • ۱- فیلدهای value-type
    • ۲- فیلدهای reference-type
  • سریالایز (serialize) کردن فیلدها در سی شارپ
  • اشاره کردن به کامپوننت‌ها و قرار دادن کامپوننت در فیلد

نقش متد در اسکریپت MonoBehaviour

  • چرخه‌ی عمر (life cycle) گیم آبجکت
  • بررسی متدهای پراستفاده‌ی MonoBehaviour
    • متدهای برخورد و نفوذ

خلاصه‌ی مراحل اسکریپت‌نویسی MonoBehaviour

ضمیمه‌ی ۱: کلاس‌های پراستفاده‌ی یونیتی

  • کلاس‌های نگهدارنده‌ی مختصات
    • Vector2
    • Vector3
  • کلاس‌های اطلاع‌رسانی و محاسبه
    • Debug
    • Time
    • Mathf
    • Input
  • کلاس GameObject
  • کلاس‌های کامپوننت‌ها
    • کلاس Component
    • Transform
    • Rigidbody2D
    • Animator
    • AudioSource

ضمیمه‌ی ۲: قطعه‌کدهای کاربردی در یونیتی

ضمیمه‌ی ۳: دستورات اجرای کد

  • متدهای Invoke
    • متد Invoke
    • متد InvokeRepeating
  • Coroutineها
    • ساختار یک Coroutine
    • دستورات تعلیق
    • دستورات مدیریت Coroutineها

 

توضیحات

ویرایش: اول

تعداد صفحات: ۵۶

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: ۳٫۸۵ مگابایت

 

برای دریافت این فایل

کلیک کنید

حمایت از یونیتیکورن